Businessclub

League of Legends partnership

Als opkomend hardware bedrijf bekendheid genereren onder een grote groep gamers in de Benelux: Partner-up met Team THRLL League of Legends

210108 newpartners
Client
Redux phoenix logo wit
Service
  • Online events
  • Talent- en team management
  • Esports Marketing
Game

Naamsbekendheid & merkactivatie

Je kan als traditionele hardware partij eindeloos investeren in online marketing: het plaatsen van social media advertising op een gerichte doelgroep gamers. Wat nou als wij je vertellen dat meer dan de helft van deze gamers ad-blockers gebruikt, veel gamers helemaal niet zo actief zijn op Instagram maar wel erg actief op kanalen als Twitch en Discord? Dan hebben we vast je aandacht!

Concept

Logo plakken?

Een opkomend hardware partij uit de Nederland activeren via een opkomende PC Gaming esports in Nederland: Redux Gaming x League of Legends, de ideale fit! We delen onze partnerships altijd op in 2 fases: De oldschool 'logo plak' fase & de activatie fase.

Uitvoering

Logo plakken!

We zijn er van overtuigd dat het activeren van een merk onder de doelgroep begint met zichtbaarheid, heel veel zichtbaarheid. In ieder geval 3x, het liefst op 3 verschillende manieren en momenten, op dezelfde dag, dan is de kans volgens onderzoek groot dat het merk 'top of mind' gaat worden bij de doelgroep. Dit hebben we dan ook gedaan: Op het shirt, branded social media posts, in het spel (de client) zelf en op streams.

Uitvoering

De activatie fase

Na het genereren van naamsbekendheid binnen de Nederlandse (en Belgische) League of Legends community is het zaak om de volgende stap te nemen in het partnership: de activatie. We verzonnen het concept Scouting Grounds, een toernooi voor talentvolle spelers, coaches en casters zonder team. De Redux Gaming Scouting Grounds waren geboren: 1 weekend lang, live op stream met Redux Gaming prijzen.

Thumbnail Tony kok 1
Uitvoering

De activatie fase: inzet van gaming influencers

Daarnaast is het vanzelfsprekend dat we de gaming influencers, de nieuwe helden, inzetten om het merk Redux Gaming te activeren. Dit hebben we gedaan doormiddel van 2 content concepten: 'Hoe word ik esporter' & 'Pro vs dummy - ultimate gear vs crappy gear'.

Jeroen Klokgieters - Redux Gaming

De samenwerking met THRLL helpt ons zichtbaarheid te creëren onder een brede doelgroep én onze betrokkenheid binnen de gaming community te uiten.

△ △ △

Vragen of contact?

Heb je een vraag of wil je een samenwerking aangaan? Wij staan altijd open voor nieuwe ideeën over esports & gaming. Vul het onderstaande formulier in en wij nemen contact met je op.